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We are Brothers

Yves Nadon, Jean Claverie
Creative Editions

 

C’est toujours agréable de lire un article qui comprend les intentions de l’auteur, des auteurs en l’occurence. Le texte est beau, les images, comme c’est moi qui les ai faites, je ne peux rien en dire. Mais c’est l’ensemble, la combinaison des deux que le critique a saisi. Et c’est finalement assez rare.

dhttps://www.ledevoir.com/lire/523452/mon-frere-moi-yves-nadon-et-jean-claverie

L’extrait qui me plaît: « Ce récit simple d’Yves Nadon sous-tend avec délicatesse le thème de la fratrie en mêlant le courage et le jeu. L’écriture est portée par un souffle poétique et mise en images par le réalisme envoûtant de Jean Claverie. La ligne pure détaillant les personnages posés sur un décor organique — où la roche et le ciel sont en fusion naturelle — nous propulse au cœur de ce moment intense vécu par les enfants. La complémentarité entre le texte et les images témoigne d’un réel souci esthétique et narratif ».

 

Sortie en français : 27 mars chez D’Eux (Canada, Suisse, Belgique). Sortie française chez Gallimard septembre 2018.

Prix:      US $18.99     EU 16.21€
Disponibilité: en librairies bientôt renseignée. En l’absence de librairie:  Amazon

 

Booklist Online Exclusive: March 26, 2018
We Are Brothers.
Nadon, Yves (Author) , Claverie, Jean (Illustrator)
Mar 2018. 32 p. Creative Editions, hardcover, $18.99. (9781568462929).
“Every summer, at our family’s lake house, my big brother and I swim to the rock. Every year, he jumps off, as I watch and cheer, too afraid to even try.” In lovely language, this Canadian author shares the story of a smaller sibling’s fear and determination to meet a challenge from his older brother: “It’s your turn now.” To summon his bravery, the young boy imagines himself a cat, a bird, and a fish, finding in the characteristics of each the courage to successfully climb, soar, and dive. Claverie’s pastel illustrations evoke a rustic summer upon which is set the sketch-like action of the encouragingly competitive and loving relationship between these two black brothers. The scenes, from a variety of perspectives, are framed with white space and give way, in moments of imagination, to full-page spreads on natural brown paper of human-to-animal transformation (imagine a more dignified take on the old Animorphs cover
concepts). This is a relatable, touching, and artistic tale of a coming-of-age moment and a lifetime of brotherhood.
— Andrew Medlar